29 december 2009

reclameslogans

een selectie van in Nederland gebruikte reclameslogans: * Alarmnummer: "112, daar red je levens mee" * 3FM (radio): "Serious radio" (2003); "Real music, real people" (2005) *Aqua Manda: "voor je blootje" * ABN AMRO (bank)::"dé Bank" (sinds 1990) "Het begint met ambitie" (2004); "Meer mogelijk maken" (2005) * Action (winkel): "Verrassend Volledig, Verbazend Voordelig" * Agis (zorgverzekeringen): "Zo is Agis!" (2005); "Agis. De Zorgverbeteraar." (2006) * Albert Heijn (supermarkt): "'s Lands grootste kruidenier blijft op de kleintjes letten"(1981); "Proef de dag" (2000); "Het grote voordeel van Albert Heijn" (2004); "Het zijn weer Hamsterweken bij Albert Heijn" (elk jaar); "wup holland wup!" (wk 2006); "Het alledaagse betaalbaar, het bijzondere bereikbaar" (2007); "3 op een rij, kassa erbij"; "Gewoon bij Albert Heijn" (2008) * Alfa Romeo (auto's): "Alfa maakt de weg opwindend" (1988); "Rijden wordt een passie" (1991) * Amstel Bier : "Dit is de man, dit is zijn bier"; "De beste drinkers drinken het, 's lands beste brouwers brouwen het"; "Ons bier" * Andrélon (shampoo): "Pam, je haar danst"; "Alleen Andrélon mag aan mijn haar komen"; "Met Andrélon Styling heb je 't zelf in de vingers" * ANWB (wegenwacht): "Hebben wij u ooit de verkeerde kant opgestuurd?", "Hebben wij u ooit laten staan?" * Appelsientje (voeding): "Het beste onder de zon" * Artsen Zonder Grenzen (hulporganisatie): "Niet denken maar doen" * Arriva (Vervoersbedrijf):" Uw bestemming, ons doel" * @Home: "met jou op een lijn" ;"zoals het hoort" (2006) * ASN Bank (bank): "Voor de wereld van morgen" * Audi (auto's): "Voorsprong door techniek" (2000) * Aviko (voeding): "Als het goed is, komt het uit Keppel en omstreken" * AVRO (radio en TV): "Je komt elkaar tegen bij de AVRO" (2003) * Acer (computers): "Empower people" (2003) * Apple (computers): "Think Different" * Bauknecht (witgoed): "Bauknecht weet wat vrouwen wensen" (v.a. jaren 50); "Leef vandaag" (2004) * Bavaria (bier): "Gebrouwen in ons eigen Brabant" (tot 1985); "Zo, nu eerst een Bavaria" (vanaf 1985) * Beka (bedden): "Koester je slaap" (2004) * Belastingdienst (NL): "Leuker kunnen we 't niet maken, wel makkelijker" * Belgacom (telefonie): "Bereik meer" (2004); "Soms blijf je beter waar je bent" (2005) * Belgacom Skynet (internet): "Klik en alles kan" (2002) * Belgische kazen: "Belgische kazen blijven verbazen" (1998); "Een stukje van elk" (2000); "Belgische kazen, Belgische trots" (2003); "Belgische kazen, zo de streken, zo de kazen!" (2004); "Kazen van bij ons, die moet je geproefd hebben!" (2007) * Ben (mobiele telefonie): "Ik ben Ben" * Beter Bed: "Reteketet, naar Beter Bed" * Bloem (plant): "Bloemen houden van mensen"; "Gek op bloemen" * BMW (auto's): "BMW maakt rijden geweldig" (1988); "Echt rijplezier begint hier" (2006); "Als je ècht wilt rijden" (1987) * Bolletje (voeding): "Boer, Bakker, Bolletje" (1987); "Ik wil Bolletje!" (196?) * Boni (supermarkt): "Boni, Uw supermarkt vol voordeel!" (tot 2005); "Boni, Altijd Goedkoop!" (slogan kruidenierswaren 2005); "Boni, Elke Dag Vers!" (slogan versgroepen 2005) * Brand (bier): "Brand. Het bier waar Limburg trots op is" "Echt bier sinds 1340" * Brandweer: "waar u naar buiten rent gaan wij naar binnen" * Brico (bouwmarkt): "Helpt u alles te verwezenlijken" * Brood (voeding): "Brood. Daar zit wat in." (1986) (aanvankelijk gevolgd door "Vezels, vitaminen, minerááálen") * Base (telefonie): "Freedom of speech" * Benq (computers): "Enjoyment matters" (2003) * Bose (audio): "Better sound through research" (2003) * Brother (kantoormachines / naaimachines): "At your Side" * Burger King: "Have it your way" * C1000 (supermarkten): "Geen fratsen. Dat scheelt."; "Uitgerekend C1000" * C&A (kleding): "Niets houdt je tegen" (2002); "Mooi... van C&A" (2005); "Is toch voordeliger"; "ontdek ons opnieuw" (2007) * Calvé pindakaas: "Stom hè? ik vind het gewoon lekker..."; "Calvé Pindakaas. Wie is er niet groot mee geworden?"; "Hoe groot wil je worden" (huidige slogan) * Canal+ (TV): "Je beleeft het nergens anders" (2004); "Thuis blijven is leuker, thuis kijk je Canal Plus" * Canvas (TV): "Kijken is kiezen" (2001) * Carrefour (supermarkten): "En alles wordt mogelijk" (2005) * Caz! (radiozender): "Nieuw op je radio" * Center Parcs (toerisme): Weer of geen weer, altijd Center Parcs weer (1994); "Daar ben je op je best" (2000); "Maar nu even niet", "Even helemaal weg" (2004) * Centraal Beheer Achmea (verzekeringen): "Even Apeldoorn bellen" (vanaf 1986) * ChristenUnie: "Duidelijk, Eerlijk, Echt - ChristenUnie dus" (2002) * Cyprus (toerisme): "Het eiland voor alle seizoenen" (2004) * Caiway (telecom): "Caiw houdt het helder" (2006) * Connexxion (vervoer): "Alles voor de reiziger" * Consumentenbond: "Dan weet je het" * Campari (drank) : "Life is sweet, life is bitter". * Canon (elektronica): "Canon. Yes, you can." (2003); "You can Canon" (2005); "With Canon, you can" * Carlsberg (bier): "Probably the best beer in the world" * Center Parcs (toerisme): "A state of Happiness" (2006) * Chevrolet (auto's): "Four wheels and a heart" (2005); "Chevrolet, it's a big plus" * Chrysler (auto's): "Drive different. Drive Chrysler" (2004); "Inspiration comes standard" (2005) * Coca-Cola (Frisdrank): "Always Coca Cola", "Taste the coke side of life" * Continental (banden): "Do it with German engineering" (2003) * Daewoo (auto's): "U bent toe aan een Daewoo." (tot 2004, waarin Daewoo modellen voortaan als Chevrolet door het leven gaan) * Danone (voeding): "Mmm, Danone!"; "Voel je beter elke dag." (2005) * Deen (supermarkten): "Geen dag zonder Deen" * Dekamarkt (supermarkten): "Dekamarkt, de voordeligste manier om er lekker van te leven" * De Morgen (krant): "Gebeten om te weten." (2004); "Een open geest beleeft meer" (2006) * De Pers (krant): "Gratis, maar niet goedkoop" (2007) * De Standaard (krant): "Niet toevallig de Standaard." (2004); "Onverantwoord interessant" (2005) * De Telegraaf (krant): "De krant van wakker Nederland." * De Tijd (krant): "De essentie." (2004); "Voorkennis/voor kennis van zaken" (2006) * Dexia (bank en verzekering): "Tijd nemen om te bouwen." (eind 2005); "Via Dexia" * DHL (koerier): "Met DHL kom je er wel" * Dirk van den Broek (supermarkten): "Duidelijke zaak" * Douwe Egberts (voeding): "En dan is er koffie... Douwe Egberts koffie, lekkere koffie." * DSB Bank (bank): "Goed voor je geld" * Duyvis (voeding): "Een pinda van Duyvis is altijd oké" (198?); "Voor als er 'n fuif is"; "Verduiveld lekker" * Dixons : "Don't miss it" * Daewoo (auto's): "Daewoo... and you" * Dell (computers): "Be direct" (2001); "Easy as Dell" (2003) * Deutsche Bank (bank): "A passion to perform" (2005) * DHL (transport- en koerierbedrijf): "We move the world" (2004) * Disney (kinder): "Where Dreams Begin" * Driehoek (vloeibare zeep): de veilige, natuurlijke reiniger * Dunlop (banden): "Drivers know." en "Riders know." (2003; voor auto's resp. motoren) * Donna (radio): "Make my day" * Domino's Pizza (pizza): "Man Hungry? ding-dong Pizza!" (NL 2007) * Dreft (vaatwas): want de hele vaat moet glashelder zijn * Duyvis (mixen): 't zijn de mixen van duyvis die 't 'm doen * Edah (supermarkten): "Ik ga voor Edah"; "Dat is gewoon Edah, Edah" * één (TV): "Ieder z'n één" (2005) * Ei: "Een ei hoort erbij"; "Breek de dag, tik een eitje" * Electrabel (energie): "Het is jouw energie" (vanaf 2004) * EO: "Horen, zien, geloven" (2004) * ENECO (energie): "ENECO energie. Mijn energie" (2003); "Zó doen we dat" (2004) * Essent (energie): "Energie vraagt om Essent" * Esso (brandstof): "Stop een tijger in je tank" * Electronic Arts/EA Games: "Challenge everything" * EA Sports: "It's in the game" * Eastpak (rugzakken): "Built to resist" (2004) * Ellen Betrix: ellen betrix: the care company * Elsève shampoo: vitaliteit en glans voor dagelijks verzorgd haar * Epson (elektronica): "Colours your life" (2004) * Etos: een ander mens door Etos * Eurocard/Mastercard: 's werelds best geaccepteerde creditcard * Euromasters: professionals - bandenprofessionals * FBTO (verzekeraar): "Verzekeren kan je zelf" * Felix (diervoeding): "Oeh, dat smaakt!" ; "Geen kat die eraan weerstaat" (2004) * Felix (kattenvoer): Felix wil Felix * Fiat Barchetta: gedreven door passie * Fiat Bravo en Brava: Fiat. de keuze * Flair (tijdschrift): "Doe het met Flair." (2003) * Fleuril: kleuren frissen op, vuil verdwijnt * Flexa (verf): voor elke klus, Flexa dus * Flexa (verf): Flexa - dat staat * Ford (automerk): "Feel the difference."(200?) * Fortis Bank (bank): "Beter. Daar gaan we samen voor." (2005); "Hoe kunnen we u helpen?" (2006) * Fiat Panda (automerk en type):"Met een Fiat Panda lach je iedereen uit!" (ca.1983) * Fortis (bank): "Solid partners. Flexible solutions."; "Getting you there" * Ford (auto's): Ford weet wat u beweegt * Foxy Fashion: we have the fashion, you have the taste * Free Record Shop (multimedia): "That's Entertainment!" * Freixenet: a magic of passion * FSO (auto's): meer auto voor minder dan 18 mille * Gamma (bouwmarkt): "Gamma zei je?"; "Hoe maakt u het? Met Gamma!"; "Dat zeg ik, Gamma."(2004) * Gatorade: for total body refreshment * GB (supermarkten): "Ik keer tevreden terug."; "De klant eerst." (2005) * Gemey: een innovatie van gemey paris * Geové (verzekeringen): zorg met voorrang * Gillette Sensor for Women: eindelijk een vrouwelijke manier van scheren (1994) * Gillette Sensor Excel (1994): het beste wat een man kan krijgen; the best a man can get * Glorix (toiletblokje; 1994): voor een schoon en fris toilet * Golden Wonder Pots: een keteltje kokend water en klaar is Kees * Golff (supermarkt): "Meer plezier van je euro" * Griekenland (toerisme): "Dat is pas leven!" (2000), "Niet in woorden te vatten" (2003) * Groentespecialist: van je groentespecialist moet je 't hebben * Grolsch (bier): "Vakmanschap is meesterschap"; "Komt tijd, komt Grolsch" (1987); "Op een dag drink je geen bier meer, maar drink je Grolsch"; "Bier op z'n Grolsch" (2005); "Je hebt bier, en je hebt Grolsch"; "Bier mag weer gezien worden" (2007) * GVU (vervoer): "Hart voor de klant" * Goodyear (banden) : "Because not all tyres are the same" * HAG (koffie): "koffie Hag mag"; "lekkere koffie heeft geen cafeïne nodig" * Hans Anders (opticiens): alleen de prijs is anders * Heineken (bier): "Heerlijk, helder, Heineken"; "Biertje?" * Heinz (broodbeleg): "Heinz Sandwich Spread! Voor uw broodnodige variatie" (1972); "Lekker fris, lekker anders!" * Heinz (ketchup): get it on * HEMA: "Echt HEMA"; "De normaalste zaak van de wereld" * Hertog (ijs): het lekkerste ijs van het land * Het Belang van Limburg (krant): "Limburger én wereldburger" (2003) * Het Nieuwsblad (krant): "Het Nieuwsblad is goed voor u"; "iedereen leeft mee" (2005) * Holland Casino (casino): "In de Holland Casino's kom je ogen tekort" (1993); "Een mooie gelegenheid om uit te gaan" (2004); "Er staat wat op het spel" (200?); Spreid je winkansen" * HP/De Tijd: elke week beter * Honda (auto's): "Happy met Honda" * Hornbach: "Niet denken maar doen" * HotPot: de popcorn die ping doet * Humo (weekblad): "Humo lezen kan ernstige gevolgen hebben" * Hyundai (automerk): "Helemaal Hyundai, helemaal voor jou" * Heineken : "Serving the planet" (2007) * Honda (motoren) : "The power of dreams"; "You meet the nicest people on a Honda" * Hyundai (auto's) : "Drive your way" * Hyves (online vriendennetwerk): "Always in touch with your friends" * IBM: solutions for a small planet * IKEA (meubelen): "Ruimte voor ideeën" (2003); "Ik en IKEA" (2005); "Vergis je niet in de prijs."; "Ik ben rijp voor ’n inrichting" * IKEA (1994): "rijker wonen kan voor minder" * ING (bank): "ING denkt met u mee" * Interliner: "de groene streep" * Interpolis: "Glashelder" * Ierland (toerisme): "The island of memories" (2003) * Ikea: "Design your own life" (2007) * Interbeton (stortbeton): "Yellow passion on the move" (2004) * Israël (toerisme): "als beloofd" * Jägermeister (drank): "Alleen als 'ie ijs- en ijskoud is" * Jameson (whiskey): "share the warmth" * Jameson (whiskey): "the smooth whiskey from ireland" * Jan Linders (supermarkt): "Écht lekker voordelig" * Jetair (toerisme): "De mooiste tijd van het jaar" (2004) * Jif (multi-uso): "het nieuwe licht op glans" * Jumbo (supermarkt): "Elke dag beter"; "Beste service + grootste assortiment x laagste prijs = De Unieke JUMBO formule" (2006) * Jupiler (bier): "Mannen weten waarom"; "Supporters weten waarom" * Jaguar Cars (auto's): "The art of performance" (2003); "Born to perform" (2004) * Jeep (auto's): "Only in a Jeep" (2003) * JIMtv (TV): "More than music" (2003) * JVC (elektronica): "The perfect experience" (2003) * Karwei (bouwmarkt): "Geen punt bij Karwei" * Kia (auto's): "Rijdt een klasse rijker" * Kinderpostzegels: "voor kinderen, door kinderen, daarom" (1992) * Kip: het meest veelzijdige stukje vlees * Klara (radio): "Klassiek leeft" (2003); "Spaar je oren voor klassiek" (2004) * Knack (tijdschrift) : "Oordeel nooit voor woensdag" * Knorr (voeding): "Met Knorr krijg je de smaak te pakken" (1986); "Waar heb je vandaag zin in?" (2003); "Dat zit wel Knorr"; "Ik zeg Knorr, dat breekt zo lekker de week" (2007) * KPN (telecom): "Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen (onbekend)"; "Altijd Dichtbij" (onbekend); "KPN sluit je aan." (2006) * Kruidvat (supermarkten): "Steeds verrassend. Altijd voordelig." (2005) * KRO (televisie): "Het gevoel dat je wilt delen" * KIA (auto's): "The car that cares" (2004); "The power to surprise" (2005) * Kijkshop "Wij besparen u de verkooppraatjes" (1992) * KitKat (voeding): "Have a break, have a KitKat" * Klene (drop): geluk woont in een zakje Klene drop * KLM (vliegreizen): "The reliable airline" (2004) * KLM: "romantische weekends beginnen met KLM" * KPN: waarop een klein land trots mag zijn * Krasloten (Lotto): 't is weer vaak raak voor een knaak * Kwantum: alles voor in en om je huis; de grootste discounter van nederland * L'Oreal (cosmetica): "Want u bent het waard" (2002); "Omdat ik het waard ben. U toch óók?"(2003); "Omdat u het waard bent"(2005) * Lactacyd: verzorgt je lichaam zoals je lichaam dat zélf zou doen * Lamborghini (sportwagens): "Het opwindendste met je kleren aan" (2005) * Landmacht (Nederland): "Kun jij de landmacht aan?" (2005); "Meer dan werk alleen" * Landmacht: bel voor zo'n baan * Leeuwezegel (margarine): da's Nederland op z'n best * Legner: de lichte borrel * Levi's (jeans): some things live forever * Lexus (luxe auto's): "The pursuit of perfection" * Libero (luier): da's pas een snelle luier * Libertel: iedereen bereikbaar, bereikbaaar voor iedereen * Liptonice: the intense experience * Lotto: "Het grootste risico om (óók) miljonair te worden" * Luchtmacht (Nederland): "Eén team, één taak" * Lexus (auto's): "the pursuit of perfection" (2004) * LG Electronics (elektronica): "Digitally yours" (2001) * LG Electronics (huishoudapparaten): "Life's good" (2004) * Livera (lingerie): "Live. Life. Love. Livera." * Loewe (elektronica): "Stimulate your senses" (2003) * LogicaCMG (IT Business): "Releasing your potential" (2006) * Lufthansa (vliegreizen): "There's no better way to fly" (2004) * M&S (mode): M&S maakt mode betaalbaar * Maaslander (kaas): "Minder zout dus je proeft meer kaas"; "Romig als geen ander" (2005) * Maes (bier): "En dan nu, nen Maes"; "Maten, makkers, Maes!" * Maggi (voeding): "Een beetje van jezelf, een beetje van Maggi"; "Een beetje variatie in de Nederlandse keuken" (2006) * Marktplaats.nl: "Gemaakt voor elkaar" * Mastercard: 's werelds best geaccepteerde creditcard * Mazout (brandstof): "Absoluut de warmste" (2004) * McCain: daar moet je niet over praten, daar moet je van genieten * McDonalds (fastfood): "Ze zei meneer tegen me."; "Je mag hier met je handjes eten"; "Gek op Mac"; "McDonalds is altijd goed"; "I'm lovin' it"; Daar gebeurt 't * Media Markt: "Ik ben toch niet gek!" * Menzo (tijdschrift): "Zo man, zo Menzo." (2000) * Michelin (banden): "Hoge prestaties. Keer op keer." (2004) * Midas (autoreparatie): "Onderhoud zonder zorgen." * Miele (wasmachines): "Miele, er is geen betere." (1981) * Milka Lila Pause: de mooiste pauzes zijn lila * Ministerie van Defensie: "bel voor zo'n baan" * Mobistar (telefonie): "Mobistar, brengt mensen dichterbij" (2004) * Mona (zuivel): "De zuivelste verwenners." * Mora (snacks): MMM van Mora."; "Gangmaker sinds 1960" (2004) * Moulinex: daar heb je meer aan * Mars (voeding): "Pleasure you can't measure" (2004); "A Mars a day helps you work rest and play" * Martinair: "Your Wings!" * Maxtor (computers): "What drives you?" (2003) * McDonald's: "Every time a good time"; "I'm lovin' it" * Microsoft "Your potential. Our passion" * MTV (TV): "The world's music channel" * MG (auto's): "Life's too short not to" (2004) * Nationale Nederlanden (verzekering): "Wat er ook gebeurt." * Natuurpunt heeft jou nodig! * Nederland 1 : "Ieder 'een' is uniek" (2006) * NCRV (radio en TV): "Oók NCRV"; "Ze laten mensen in hun waarde bij de NCRV."; "Durf te geloven." (oktober 2005) * Nederlands Zuivelbureau: "Melk, de witte motor."; "Gnerk, de witte gnotor"; * Nederlandse Spoorwegen: "Veilig - vlug - voordelig" (?), "Waar zouden we zijn zonder de trein?", "Laat je gaan" (2005), "Ga mee" (2007) * Nerf: it's nerf or nothing! * NET 5 (televisie): "TV die uitblinkt." * Netwerk (tijdschrift): "Dé gids voor computer en multimedia." (2004) * New Energy: the chocolate battery * NMBS (vervoer): "Onze wegen lopen samen." (2000) * NRC Handelsblad: "Voor wie de nuance zoekt"; "Slijpsteen voor de geest" (2005); "Wat u moet weten, niet wat u moet denken" (2006) * Nuon (energie): "Positieve energie." (2004); "De mogelijkheden zijn eindeloos." * Nike: "Just do it" * Nintendo: "Gaming 24/7" * Nokia (telefonie): "Connecting people" * Nuts: "No Nuts, no glory." * Omo (wasmiddel): "vertrouwt op omo", "Wast door en door schoon, niet duur" * Opel (auto's): "Vernieuwende ideeën – betere auto's" (fresh thinking better cars) (2003) * Overtoom (kantoorartikelen): "Tuut tuut! Dat is snel, dat lijkt Overtoom wel!" * Olympus (elektronica, fotografie): "The visible difference" (2003) * Opel (auto's): "Look at Opel now!" (1991) "Fresh thinkin, Better cars." * Orange (telefonie): "The future is bright, the future is Orange." (2005) "Orange. Open." * Palm (bier): "Doet beestig deugd"; "Ook speciaal als je niets te vieren hebt"; "Belgische weelde" * Peugeot (auto's): "De leeuw laat zijn tanden zien" (1991); "Aan zo'n wagen beleef je altijd plezier" (2003); "Je voelt je lekkerder in een Peugeot" * Philips: "Philips, dan is het goed"; "Een stap vooruit" (1991) * Plus (supermarkt): "Opgeteld de beste"; "Wat een verschil" * Politie : "Goed dat er politie is"; "De politie is je beste kameraad"; "Die pet past ons allemaal" * Postbank (bank): "Giroblauw, past bij jou"; "Dat is de kracht van de Postbank (grrr)" (2005) * Praxis (bouwmarkt): "Elke klus, een Praxis klus" (tot 2007), "Het wordt prachtig met Praxis" (2007) * Proximus (telefonie): "Proximus brengt mensen dichterbij" (2003) * Publieke Omroep (Nederland): "Nederland kijkt... Nederland 1/2/3" * Panasonic (elektronica): "Ideas for life" * Philips (elektronica): "Let's make things better" (1995-2004); "Sense and simplicity" (vanaf 2004) * Planet Internet (internet): "There's more to explore" (2003) * Quick (voeding): "Z'n smaak laat je nooit meer los"; "Je gaat voor z'n smaak" (2004) * Q-music (radio): "Q is good for you" (2004) * Rabobank (bank): "Het is tijd voor de Rabobank"; "Tijd voor een vraag, tijd voor een antwoord" * Robeco (bank): "The investment engineers" (2007) * Radio 1 (Vlaanderen) (VRT) (radio): "Je hoort het meteen" (2001); "Meteen mee" (2004) * Radio 2 (Vlaanderen) (radio): "Altijd dicht bij jou"; "Overal dichtbij" * Radio 2 (Nederland) (radio): "Je hoort nog eens wat" * Radio 10 Gold (radio): "De grootste hits, de meeste prijzen" * Radio Donna (radio): "De peper in je leven" (1995); "De fun, de hits" (1998); * REAAL Verzekeringen (verzekeraar): " Reaal regelt het allemaal"; "Reaal. Realist in verzekeren" * Red Band (voeding): "Red Band, als je voor pret bent" * Red Bull (voeding): "Red Bull geeft je vleugels" (2003) * Renault (auto's): "Renault geeft je leven kleur" (1991) * Rijkswaterstaat (Overheid): "Van A naar Beter" (2003) * Rivella (drank) : "Rivella, een beetje vreemd, maar wel lekker" * Robijn (wasmiddel): "Nieuw? Nee, Robijn Intensief"; "Wat mooi is, moet mooi blijven"; "Ik had ook zwarte luiers" * Rolo (snoep): "Bedenk goed, wat je met je laatste Rolo doet!" * Roosvicee (limonade): "'t Komt wel goed, schatje..." (2006) * RET (vervoer): "Samen leven, samen reizen" * RTL 4 (TV): "Je raakt niet uitgekeken" * RTL 5 (TV): "Dit is jóuw RTL 5" * RTL 7 (TV): "Als je niets wilt missen" * RTL 8 (TV): "De zender die je raakt" * Radio Donna (radio): "Make my day" (2005) "Feel it, love it, Donna" (2008) * Rodania (uurwerken, juwelen): "The body language" (2004) * Joh. Enschede (drukkerij): "Let's make a difference" (2006?) * Ryanair (luchtvaartmaatschappij): "The low fares airline" * SAAB (auto's): "SAAB, niet voor iedereen, wel voor u" (2005); "Dat maakt SAAB, SAAB" (2006) * Saturn (Elektronicawinkels): "Gierig Maakt Gelukkig" * Siemens (huishoudapparaten): "Siemens: doordacht en duurzaam" (1986) * Škoda (auto's): "Wie slim is, rijdt Škoda"; "Altijd leuk om anderen jaloers te maken" (2002); "Volg de Škoda rijder" (2005) * Sky Radio (Radio): "De relaxte muziekmix" (2005); "Meer muziek, meer variatie" * SNS Bank (bank): "Groot geworden door klein te blijven"; "Zo kan het ook" (2002) * Spa: "Het zuiverende water" * Spanje (toerisme): "Alles onder de zon" (1991); "Een lach, je bent in Spanje" * Spar (supermarkten): "Elke dag een vers idee" (2005); "Spar is de boodschap"; "Wat je dichtbij haalt, is lekker..." * Sp!ts (krant): "Weten wat jij wilt" "Hoe spits wil je het hebben?!"(2007) * Sporza (TV): "Deel de passie" (2004) * Standaard Boekhandel (boekhandel): "Je vindt er meer dan je zoekt" (2004) * Stella Artois (bier): "M'n thuis is waar m'n Stella staat" (2003); "Wereldwijd benijd" (2007) * Subaru (auto's): "Subaru is de baas" * Super de Boer (supermarktketen): "Altijd op zoek naar het beste"; "Graag gedaan, Super de Boer". * Swissair (luchtvaartmaatschappij): "Openbaar vervoer op hoog niveau" (als reclame op trams) * Samsung (elektronica): "Everyone's invited" (2001) * Seat (auto's): "Auto emoción" (2004) * Škoda (auto's): "Simply Clever" * Sky Radio (radio): "Have a nice day" * Smart (auto's): "Open your mind" (2004) * SN Brussels Airlines (vliegreizen): "Passionate about you" (2002) * Sony (elektronica): "Go create" (2003); "You make it a Sony" (2003); "Like no other" (2006) * Studio Brussel (radio): "Life is music" (2003) * Suzuki (auto's): "It's a giant Suzuki" (1993) * Suzuki (motoren): "Ride the winds of change" (2003) * Talpa (televisie): "Talpa, niet te missen" (2005) * Tefal: "Tefal, je denkt ook aan alles."; "Dat is slim bedacht" (2005); "Zo slim, je kan niet meer zonder" (2005) * Telenet (telefonie): "Met Telenet kan je meer" (2002); "Telenet opent je wereld" (2004) * Tetra Pak (verpakking): "Beschermt wat goed is" (2003) * TNT Post (Post): "Heel attent van TNT Post" (2008), "Van TNT Post mag u meer verwachten" (2007) * Touché (tijdschrift): "Het glamourblad met een scherp kantje" (2004) * TROS (radio en TV): "De grootste familie van Nederland" * Trouw (krant): "Misschien wel de beste krant van Nederland"; "De betere krant" (2006) * TV1 (TV): "TV1 laat je niet koud" (2003) * Texaco (brandstof): "Wherever you go, go Texaco" * Tiscali (internetprovider): "Internet with a passion" * Toyota (auto's): "Today Tomorrow Toyota" (2004) * TNT Express (transport- en koeriersbedrijf): "It's our business... to deliver yours." * Univé: "Daar plukt ú de vruchten van!"; "Als ze bestaan, werken ze bij Univé" * Union: "Da's pas fietsen!" * UPC: "Daar kom je voor thuis", "U mag het zeggen", "Gewoon voor iedereen" (sinds 2007) * Vaillant (verwarmingsketels): "Warm aanbevolen" (2004) * VAP (hulpmotoren): "Waarom trappen als U kunt Vappen?" (ca. 1950) * VARA: "Je beste vrienden zitten bij de VARA" * Veronica (radio en TV):"Veronica komt naar je toe deze zomer!"; "Je bent jong en je wilt wat"; "Keihard de lekkerste"; "Jong, snel en wild, dat wil jij toch ook"; "Laat je verleiden" (2005) * Voedingscentrum: "Eerlijk over eten" * Volkswagen (auto's): "Uit liefde voor de auto" (2004); "Volkswagen, wie anders?" (2006) * Vomar (supermarkt): "Gelukkig is er Vomar. Want het leven is al duur genoeg" (2006) * VPRO (radio en TV): "Lijkt nergens op" * VRTnieuws.net (radio- en televisienieuws): "Want het nieuws staat niet stil" (2005) * VT4 (TV): "Zet 'm op 4" * VTM (TV): "VTM kleurt je dag" * Veolia (transport): "It's about people" * Versatel (telecommunicatie): "Communication just got easier" (2004) * Virgin Express (vliegreizen): "The smartest way to fly Europe" (2004) * Vodafone (GSM-telefonie): "How are you?" "Make the most of now" * Volvo (auto's): "Volvo for life" (2004) * Wehkamp: "Waarom moeilijk doen als het Wehkamp kan?" * Weight Watchers (voeding): "Mijn coach op maat" (2005) * Whiskas (kattenvoer): "Als het aan de kat lag, kocht ze Whiskas" * Wibra "Wie rekent, koopt bij Wibra!" * XS4ALL (internetprovider): "Niet goedkoper, wel beter" * Xerox (copiers en printers): "The document company" * Yorin (TV): "Yorin, hier zie je echt alles!" * YorinFM (radio): "Eindelijk iets anders op de radio" (14 juni 2004) * Yamaha (motoren): "Touching Your Heart" (2004) * YouTube (internetdienst): "Broadcast Yourself" * Zeeuws Meisje (margarinemerk): "En geen cent teveel!"; "Geen cent teveel, hoor!" * Zuidtangent: "De bus op z'n best"; "Snel, stipt, slim."; "Met de Zuidtangent kom je op de leukste plekken" * Zwitserleven: "Het zwitserlevengevoel" * Zylom internet games : "Have Fun!" bron: eigen research en Wikipedia